Tuesday, April 2, 2013

bahasa bahaso bahso..

hye semua...! diam dalam diam sudah pon masuk bulan 4 bagi tahun 2013.. begitu pantas sahaja masa berlalu.. tetibe terasa rindu plak nak menjenguk page blog aku nie.. tah dah bersawang barangkali dah lama tak update cerita.. hehehehe
sekarang aku sudah masuk ke gerbang praktikal atau intern di satu syarikat penerbitan novel yang agak terkenal n membangga di malaysia. sebagai pelatih rekaan graphic bagi cover novel yang akan dikeluarkan.. kalau diceritakan bab seronok, siapa kata xseronok kalau dapat bekerja dibawah bumbung syarikat yang agak bagus. macam-macam aku pelajari dari segi langganan, editorial (edit bahasa novel) dan promosi.. syokk ow..! Allah memberikan aku ruang untuk menjalani latihan disini cukup aku bersyukur dan ini merupakan kenangan yang amat bermakna buat diri aku.
berbalik pada "bahasa, bahaso, bahso".. hahahaha saja jea update tajuk camnie.. tapi kalau ditegokkan masyarakat kita masa kini tambahan pula remaja yang moden skrg banyak mengunakan bahasa ROJAK atau bahasa kesat.. kadang aku pon menggunakan bahasa itu jugak, takut dikatakan KUNO atau ketinggalan zaman.. walaubagaimana pun itu semua sebagai peredaran zaman dan pasti semua merasainya.. tapi tidak sama seperti seorang manusia nie yang berpendidikan tinggi dan patut disanjung namun sayang semua itu hilang hanya disebabkan BAHASA.. sedeyh! seorang pendidikan, guru tapi gambaran itu pudar cm 2 sahaja.. pada kau cara sebegitu tidak sesuai bagi posisinya sekarang bagaimana mahu respect jika kehendak untuk dibenci di tunjukkan sendiri..
situasi pertama : lelaki : hye
                         B : pe hey2.. (cewah2) nak taw something x?
                         lelaki : boleh kalau nk bgtaw
                         B : sejak korang xde, tempat ini menjadi lebih meriah.. happy giler
                         lelaki : giler xhappy, kami pon happy giler bila berada tidak berada disana..

situasi kedua : helo, project uall xbest napa xnk support project org lain?
                     Lelaki : hello selama ini de dorg support kami?

makin tidak faham dengan pemikiran skrg nie.. hahahahha hopefully aku tidak akn jdi cmnie..
btw, thanks sbb membaca pada yang membaca.. ini bukanlah satu sharuttan atau kutukan.. just hanya pandangan aku insan biasa juga.. bye

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...